pühapäev, 22. jaanuar 2017

Vahetusõpilaseks saamine ja minu teekond praeguse hetkeni

Üle nädala on möödas ja aeg on kirjutada teine postitus. Olen saanud head järelkaja pärast esimest sissekannet ning seetõttu annan endast parima blogi ülevalhoidmises. Nagu eelmises kirjatükis kirjutasin ning nagu pealkiri ütleb, tuleb täna juttu vahetusõpilaseks saamisest ja sellest protsessist üleüldisemalt.

Kuidas sain vahetusõpilaseks, kõik sündmused senimaani


Kõigepealt mainin, et vahetusõpilasprogramm on mõeldud 14-18 aasta vanustele noortele.
Kõikidele huvilistele soovitan tutvuda kõigepealt YFU koduleheküljega www.yfu.ee ning teiste vahetusõpilaste blogidega, et umbkaudu aru saada elust välismaal ning üleüldse vahetusaasta olemusest. Minu teekond algas 4.veebruaril 2016 taotlusdokumentide(taotlusankeet, taotlusmaks 10 eurot ning hindeleht(hinne 2 ei tohi olla)) esitamisega. Alustasin väga vara, praegu saab veel samuti kandideerida samasse lendu (tähtaeg veebruar).
19.veebruaril sain kutse valimispäevale, 28. veebruaril toimus valimispäev. Valimispäevast. Üks tore ja huvitav sündmus, kus selgitatakse välja, kui küps on noor teises kultuuriruumis elamiseks ja vana elu tahajätmiseks. Ärge kartke valimispäeva, programmi sisse ei pääse vaid need, kes on ikka väga lapsemeelsed ja/või jätavad endast ebameeldiva mulje. Mul polnud õrna aimugi, mis seal juhtuma hakkab. Läksin YFU peakontorisse arvamusega, et meid kutsutakse pingelises õhkkonnas nimepidi kuhugi žürii ette ning peame hakkama ennast neile tõestama, miks just meie programmi sisse saama peaksime jne. Tegelikult panin üsna pange selle arvamusega, kõik oli vastupidi. Uksest sisse astudes taipasin kohe, et mingit Mihkel Raua sugust tegelast siin majas ei eksisteeri ning kõik YFU vabatahtlikud(üldiselt noored, kes on juba käinud oma vahetusaastal ning soovivad YFU-ga ka pärast seotud olla) olid toredad ja sõbralikud.
 Minu valimispäeval oli peale minu veel 3 tüdrukut ja valimispäeva viis läbi 4 vabatahtlikku. Alguses istutati meid maha diivanile, mille ees oli laud korraliku snäkikraamiga, sain juba varakult aru, et kõikidel YFU sündmustel on väga tähtsal kohal söök. Palju mälestusi sellest diivanil viibimisest pole, meeles on see, et meid pandi proovile ühiskonnas olulistest teemadest (nt abort, pagulased, majandus jne) arutamises. Minu jaoks ebamugavaks muutus olukord siis, kui pidin hakkama diskuteerima, kas abort peaks olema lubatud või mitte? Muidu kõik muu oli väga tore ja põnev. siis mingi hetk kutsuti meid ükshaaval intervjuule, kus vastasin enese kohta käivatele erinevatele küsimustele, sekka mõni ka inglise keeles.
Valimispäev, mis kestis u 4-5 tundi, lõppes hea enesetundega ning päev hiljem sain enda jaoks loogilise sõnumi, et olen programmi sisse pääsenud. Kõik minu valimispäeval olnud inimesed pääsesid edasi. Pead olema lihtsalt see kes sa oled ning kõik on korras. Minuga koos oli ka üks väga tagasihoidlik tüdruk, kes palju ei rääkinud, ka tema sai sisse.
Valimispäevast läks jutt natuke pikemaks, aga see oli väärt seda!
1.aprillil toimus lepinguvestlus, kus peab olema kohal ka lapsevanem. See sündmus ei ole nii lõbus, aga väga oluline. Koos YFU programmispetsialistiga arutasime läbi järgnevad paktid: vahetusõpilase õigused, mida tohib teha, mida mitte, võõrustava pere õigused, Eesti perekonna õigused jne.
Toetajate otsimise koolitus- viib läbi YFU vabatahtlik, kes annab õpetusi ja soovitusi ettevõtetelt toetuse saamiseks. Väga oluline koolitus!
1,juunil täitsin lepingu ja sellel päeval sai minust ametlikult YFU vahetusõpilane.
Pärast seda hakkasin valmistama toetuskirja, mida saata ettevõtetele. Oli vaimselt väga nõudlik periood. Kuu aja jooksul muutsin oma kirja u 10 korda enne, kui kõik oli korras ja piisavalt hea, et hakata saatma ettevõtetele. Minu esimene ja praegune toetuskiri erinevad üksteisest kui öö ja päev.
Seejärel hakkasin toetajaid otsima, saates iga päev erinevatele ettevõtetele oma toetuskirja.
Minu programm maksab 6300 eurot ja kahjuks ei ole veel see summa koos.
26.augustil sain oma emailile kätte rahvusvahelise faili, mida pidin täitma hakkama. See on väga kogukas fail. Esiteks on vaja vastata kõikidele kümnetele küsimustele inglise keeles alates minu nimest ja lõpetades minu toitumisharjumustega. See ei olnud veel nii tüütu, tüütuks läks siis, kui ma pidin käima erinevate arstide juures allkirja saamas, et mul ei ole seda, seda ja seda. Mõned pildid endast pidi samuti lisama ja 28.oktoobril saatsin faili ära sügava rahuldusohkega!:).
Novembris tegelesin stipendiumiga. Iga aasta annab YFU mõnele vahetusõpilasele stipendiumi mõne tuhande euroga. Stipendiumi saamiseks peab läbima kaks vooru: esimeses peab kirjutama stipendiumikirja ja selle YFU-le saatma ning nende seast valitakse kandidaate stipendiumiintervjuule, mille järel otsustatakse, kes saab stipendiumi ja kes mitte. Mina pääsesin intervjuule, aga kahjuks pidin stipendiumist suu puhtaks pühkima,:( Õnneks sain sellest üsna kiiresti üle! 
Viimane märkimist väärt sündmus leidis aset 28.detsembril, kui toimus meie lennu esimene avalik kokkusaamine, kus rääkisime juttu ning vabatahtlikud pajatasid jutte oma vahetusaastast. Lõpetuseks mängisime ka minu lemmikmängu Kuldvillakut, milles ma särada sain! :D Meie tiim võitis vähemalt 2000 punktiga teise koha ees!

Muul ajal olen tegelenud toetajate otsimisega.
Kõik, kes tunnevad, et soovivad toetada minu eesmärgi täidesaamist, võivad omale meelepärase summa kanda YFU Eesti MTÜ arveldusarvele nr. EE042200221001141378 ja märkida selgitusse: Kareli vahetusaasta Šveitsis! Iga toetus tähendab mulle terve maailm!

Nüüdseks olen ma rääkinud ära kõik vahetusaastaga seonduva praeguse hetkeni ning hetkel ei oska ma küll öelda, millest järgmises postituses kirjutada. Küll midagi huvitavat ikka lähiajal juhtub! Uued sündmused ning tõeline YFU trall alles algab, ees ootavad Šveitsi grupi kokkusaamine, juunis ELO ehk eelorientatsioon ehk ettevalmistus vahetusaastaks Eestis, mis on tihti üks meeldejäävamaid sündmusi vahetusaasta jooksul, kuna seal tekib noortel see äraminemiselevus ja sel üritusel on koos terve lend ning 3 päeva on sisustatud erinevate töötubade ja meelelahutusega. Kindlasti on muid sündmusi ka, mida ma hetkel ei mäleta või ei tea, aga need ülaltoodud on kindlasti üritused, millest ma tulevikus pikema postituse kriban. 

Minu poolt praeguseks kõik ning järgmise postituseni! Stay tuned!
Karel


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar