pühapäev, 29. jaanuar 2017

Tennis ja Šveits

Austraalia lahtised ja Roger Federer


Tänane postitus on veidi teistsugune. Ma ei räägi täna sõnakestki YFU-st ega muust vahetusõpilase protseduuridest, vaid räägin oma iidolist, Šveitsi tenniseikoonist 35-aastasest Roger Federerist, kes umbes tund aega tagasi võitis oma 18. Suure Slämmi tiitli teise suure legendi Rafael Nadali vastu 6:4 3:6 6:1 3:6 6:3. See finaal oli sensatsioon, mõlemad mängijad tulid vigastuspausilt! Federer oli vigastusega eemal 6 kuud ja Austraalia lahtised oli tema esimene ametlik turniir pärast juunikuud 2016. Nadal oli samuti olnud võistluskarussellist eemal vigastusega mõne kuu. Edetabelis vastavalt 17. ja 9. kohale langenud legendidest ei oodatud turniiri eel palju. Enim räägiti maailma esireketist Andy Murrayst ja teisest reketist Novak Djokovicist. Kihlveokontorite arvates oli Murray-Djokovic finaal väga tõenäoline. Mis sündmused tegelikult lahti hargnema hakkasid, seda poleks keegi suutnud oodata!

Uskumatu turniir algas 6kordse Austraalia lahtiste võitja ja tiitlikaitsja Djokovici kaotusega edetabeli 117. reketile teises voorus. Sellele järgnes esireketi Murray kaotus kaheksandikfinaalis. Turniir oli selle kahe peafavoriidi kaotusega täiesti pea peale pööratud ja vaikselt hakati tähelepanu pöörama Federeri ja Nadali suunas. Federer ise ei uskunud palju oma võimalustesse turniiri algul, tema eesmärgiks oli jõudmine veerandfinaali. Teel finaalini pidi ta alistama oma edetabelikoha tõttu 3 TOP 10 mängijat: Tomas Berdych (10), Kei Nishikori (5) ja Stan Wawrinka (4). Mina olin turniiri alguses lihtsalt õnnelik, et ta tagasi on, aga ma ei uskunud, et ta väga kaugele jõuab! Esimesed lootuskiired ilmusid pärast tšehhi tennisisti Berdychi põrmustamist. Järgnes pingeline viiesetine matš jaapanlase Nishikori vastu ja selle mängu võitmise järel uskusin, et Federer mängib piisavalt hästi turniiri võitmiseks. Veerandfinaalis pidas ta veidi kergema mängu Murray kojusaatja Mischa Zvereviga, mille Roger võitis kolmes järjestikus setis. Poolfinaalis pidas ta vaimselt kõige raskema mängu kaasmaalase Stan Wawrinka vastu. Federer juhtis settidega 2-0 ning seejärel tegi Wawrinka poolvigastatuna comebacki ja viigistas setid 2-2. Minu arvates vedas Federeril, et ta otsustava seti võitis, sest momentum oli noorema šveitslase Wawrinka käes. Turniir oli juba selleks hetkeks vägev, ma olin selle kahe nädala jooksul ärganud paljudel kordadel kell 4 või 5 hommikul, et olulisi mänge näha. Tõeline maiuspala aga ootas veel ees!

Finaal Federer-Nadal

Mäng algas Federeri dikteerimisel. Kõik serv, eeskäsi, tagakäsi ja liikumine toimis laitmatult.
Nadal, kes oli alles kaks päeva tagasi pidanud viietunnise võitluse poolfinaalis, ei suutnud esimeses setis mängu sisse elada. Sett lõppes 6:4 Federeri kasuks.
Teises setis olukord muutus. Nadal oli agressiivsem pool ja Federeril ei tulnud enam kõik välja, mis ta soovis. Teine sett hispaanlasele 6:3.
Tennis on väga kiire ja muutlik spordiala. Kolmandas setis pärast raskustega saadud servihoidmist purustas Federer Nadali oma tugevate ja ohtlikute servi, ees- ja tagakäe ning mänguplaaniga 6:1.
Neljandas setis oli situatsioon taaskord teistsugune. Nadal tõmbas oma vintidega löödud eeskäe ja agressiivsusega Federeri rivist välja ja võitis seti 6:3 saates finaali otsustavasse viiendasse setti.
Viies sett. Nadal murdis Federeri servi juba esimeses geimis, kuid 35-aastane tenniseäss ei andnud alla ja omas murdevõimalusi kõikides järgnevas 3 Nadali servigeimis, lõpuks murdes kolmandas ja mõni minut hiljem seadis tabloole seisu 4:3 Federeri kasuks. Seisul 4:3 ja 40:40 pidasid Federer ja Nadal maha raevuka pallivahetuse tagajoonel, kuni pärast 25 lööki tegi Federer punkti lõpetava tugeva mööda joont eeskäe ja lasi kuuldavale korraliku möirge. Mõni hetk hiljem tuli servimurre ja Federer servis matši jaoks. Viimane geim oli krobeline Federeri poolt, aga siiski tuli lõpuks turniiripall Roger Federerile. Mängu viimane punkt oli lühike. Serv, tõrje ning seejärel lajatas Federer nurka eeskäe, mida Nadal ei suutnud enam tõrjuda. Mina hüppasin diivanilt rõõmust ja õnnepisaratest püsti, tähistasin üksinda kodus olles isegi rohkem, kui Federer, mulle tundus. Federer tähistas samuti, aga oli näha, et ta ei suutnud uskuda, mida ta oli just teinud! Tema eelmine slämmivõit pärineb aastast 2012 Wimbledonist!! Ma olin üsna üllatunud oma reaktsiooni üle, sest tavaliselt ei ole ma väga emotsiooniderohke inimene!:D

Roger Federer 2017 Austraalia lahtistel
Pildiotsingu roger federer australian open 2017 tulemus

Võiduemotsioon
Pildiotsingu roger federer australian open 2017 tulemus

Autasustamistseremoonia. Taamal vasakult kiikab trofeed Nadal ja paremal pool on Austraalia tenniselegend Rod Laver, kelle järgi on see staadion nimetatud.
Pildiotsingu roger federer australian open 2017 trophy presentation tulemus

Pühendumus.
Pildiotsingu roger federer australian open 2017 trophy presentation tulemus

Nadal
Pildiotsingu rafael nadal australian open 2017 tulemus

Karel M. Sibold :D
74412

Minu lemmikspordiala on tennis, nagu selle postituse järgi arvata võib. Mis puutub aga Šveitsi, siis ma arvan, et kui ei oleks maailmas olemas Roger Federeri, siis ma ka tõenäoliselt ei läheks Šveitsi vahetusõpilaseks. Alustasin tennise mängimist kümneaastaselt aastal 2011 ja esimene mängija, keda ma televiisorist nägin, oli Federer. Federer on olnud minu inspiratsioon tennises! Tänu tema huvitavale mängustiilile ei ole mul kunagi tennisest villand saanud ja tema tõttu olen ma seda spordiala 5 ja pool aastat katkematult mänginud. Kahju on mul sellest, et ma praegu ei viibi Šveitsis ja ei koge kohaliku rahva emotsioone Federeri võidu osas, btw minu trennikaaslane on sel õppeaastal Šveitsis vahetusaastal. Tema ja kõikide teiste vahetusõpilaste blogid on YFU koduleheküljel.

Loodan, et teile meeldis veidi teistsugune postitus. Hetkel pole midagi erilist vahetusaastaga seonduvat toimunud ja selletõttu siis selline postitus. Saan aru, kui mõned tennisega seonduvad sõnad jäävad arusaamatuks, neid sõnu teab siis, kui spordialaga tegeled.:) Ega mina ei tee ka vahet näiteks golfikeppidel, kuna ma seda spordiala ei harrasta!:D

Igatahes praeguseks kõik ja järgmise postituseni!
Karel M. Sibold

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar