neljapäev, 13. aprill 2017

otium reficit vires

12.02.-13.04.



Olen tagasi! Nagu näha, minu esialgsest plaanist iga kahe nädala tagant postitus teha, sai kaks kuud.
Päris mitu inimest(isikunimesid ei avaldata) pärisid minult, millal uus sissekanne tuleb. Minu vastus neile oli, siis kui selle aeg on käes! Põhjus, miks paus sisse tuli, oli see, et midagi erilist ei toimunud.
Ausalt öeldes juba eelmise postituse järel ma ütlesin endale: "uus sissekanne tuleb siis, kui millestki rääkida on." Aega on läinud, sündmusi on toimunud. Hakkan pihta!

Keeletest

Iga prantsuskeelsesse Šveitsi minev õpilane peab tegema keeletesti. Muidugi prantsuse keeles.
Läksin ka minagi YFU kontorisse jahedal märtsikuu päeval, tähtsamad asjad peas. Lahke neiu juhatas mind kõrvalisse tuppa, seal toas laua keskel asetses arvuti, mis tuli mulle tol hetkel üllatusena. Arvasin, et töö peab paberile tegema. Igatahes hakkasin pihta, või siis ei hakanud ka, sest arvutiprogramm ja mina polnud vist suurimad sõbrad.:/ Ma ei saanud sissejuhatusest 5 minutit kaugemale, sest ükski klahv ega nupp ei töötanud. Ei tahtnud sellise lolli küsimusega kellegi poole pöörduda ka. Lõpuks selgus, et pidin klikkima postkasti peale. Hiljem nägin, et ekraanil oli suurelt kirjutatud prantsuse keeles: "edasi minemiseks kliki postkastil"... Ei kommentaari! :D
Suurim takistus läbitud, hingasin kergendatult. Tegin tööd omas tempos, rahulikult, kuulamisülesannete juures kuulasin linti kolm-neli korda. Tegin isegi pisikese söögipausi.
Olin just hoogu sisse saamas, kui ukse avas seesama neiu ning ütles, et aeg hakkab otsa saama, 45 minutit on täis!
Olin tööga poole peale jõudnud...
2 nädalat hiljem olin taas selle "kurja" arvuti taga, peas oli kättemaksuhimu. Seekord ma ühtegi pausi ei teinud, lindistusi kuulasin vaid 1-2 korda ning jõudsin aega. Sellega on vist korras! :)

YFU toetajate otsijate kohtumine


Väga tore kohtumine oli! Kõik jagasid viise ja kogemusi, kuidas nemad toetajaid otsivad ning kuidas neil on läinud. Meeles on üks tüdruk, kes läheb Ecuadori. Temal on vaid mõnisada euro kogumaksumusest puudu, tema pikast ettekandest võtsin ma välja vaid ühe sõna-järjepidevus!
Just järjepidevusest on mul puudu olnud toetajate otsimisel ning pärast seda kohtumist olen ma uue hooga saanud rohkem toetust kui enne kohtumist kokku!

Šveitsi/Austria kodugrupi kohtumine


Eelmisel pühapäeval toimus üks väga oluline üritus, kus said kokku kõik Šveitsi ja Austriasse minevad vahetusõpilased. Kohale jõudsin viimasena, ümarlaua taha oli kogunenud ligi tosin inimest, füüsiliselt valmis ammutama kogu informatsiooni, mis me selle 5 tunni jooksul teada saime. Kahjuks kolmveerand teemadest oli mulle tuttav. Tegime erinevaid vahetusaastaga seotud mänge, mängisime pantomiimi(oli kõikide lemmikosa), rühmatöid, rääkisime etiketist, usundist, sain teada et sarkasm pole kahjuks väga populaarne sealmail(suur löök mulle), lõpus toimus niisama jutupuhumine.
Kõige meeldejäävam osa, söök! Laua peal ilutsesid puuviljad, juurikad, šokolaadid, krõbuskid, singid, vorstid, juustud, must leib, või jne. Vahepeal hakkas toit otsa saama, käisin tualetis ning tagasi tulles oli laud jälle lookas. Nagu jõuluvana oleks käinud! Jään ootama ELO-l pakutavaid delikatesse.


ELO ehk eelorientatsioon vahetusaastaks


Toimub 2-4 juuni Kehtnas. Sündmusel saame uut infot dokumentidest ja lennukuupäevadest. Toimuvad väga erinevad loengud: nt suhtlus perega, koolitoimingud, erinevad olukorrad etc.
Saavad kokku kõik meie lennu vahetusõpilased ning kogu üritust täidab rõõmus meel ning suur kogus entertainmenti. Viimasel päeval toimub koolitus ka vanematele.


Niisiis. Te olete minu tegemistega taas järje peal. Annan lubaduse, et üle kolme nädala pausi ma ei pea! Mõne aja pärast avaldan  oma järjekorras järgmise postituse ei kellegist muust kui Roger Federerist, kes on taas saanud hakkama millegi võimsaga!
Seniks aga kena lörtsist aprillipäeva jätku, kohtume järgmises sissekandes!
Karel







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar